Fisketurer till Sörämten i Villingsberg

to 2013-06-06 18:26

Vi åkte till Villingsberg kl 9 och fiskade på nationaldagen 2013. Jag och vår pappa karl-axel åkte till Södra Ämten för att fiska och koppla av från allt annat idag. Ett härligt väder med solsken och några få moln på himmelen. Vi fiskade i några timmar det var minst 25 personer  som stod och fiskade utmed stränder och sjökant och ett tiotal bilar parkerade där utmed grusväg när vi kom dit. Kl 11 kom en mindre lastbil och lastade ur fisk som de inplanterade i sjön. Vid 12:30 fick jag napp med ett rejält hugg utmed en udde jag stod vid på en klippsten. I 10 minuter höll den på och gav ganska mycket motstånd. Det var en regnbåge som senare visade sig väga 2,211 kg. Kul var det att en fisk nappade. Vi hade med medhavd fika och vi åt smörgåsar och drack kaffe till det. kl 14 hade vi fiskat färdigt och vi bestämde oss för att åka hemåt för att äta en middag.Tråkigt för vår pappa han fick inget napp denna fisketur. Vi planerade sedan att vi ska åka dit fler gånger och fiska i sommar.

small130318 006 small130318 007

to 2014-05-29 20:04

Vi åkte till Villingsberg kl 8 och fiskade på Kristi Himmelfärdsdagen 2014. Jag och vår pappa karl-axel åkte till Sörämten i Villingsberg för att fiska. Ett härligt väder med solsken och några få moln på himmelen och 19 graders temperatur i luften. Vi fiskade från kl 08:30 i några timmar det var minst 25-30 personer  som stod och fiskade utmed stränder och sjökant och mycket ett 10 tal bilar parkerade där utmed grusväg när vi kom dit. Vid 10:10 fick jag napp med ett rejält hugg utmed en udde jag stod vid på en klippsten. För övrigt samma udde jag fick en fisk förra året i Sörämten. I 10 minuter höll den på. Kroken släppte när jag landat fisken uppe på land.  Det var en regnbåge som vi vägde senare hemma till 2,2 kg. Kul att en fisk nappade. Vi hade med medhavd fika och vi åt smörgåsar , bullar och drack kaffe till det. Det började blåsa en del och blev lite kyligt. Och kl 14.30 hade vi fiskat färdigt och vi bestämde oss för att åka hemåt för att äta en middag. Jag var mör i kroppen och armar efter en hel dag vid sjön med mycket kastande. Jag hade ett napp till men den fisken släppte från krok en bit ut i vattnet. Karl-Axel fick bara bottennapp. OBS ! Se man i flytring på bild 5247 !?

20150324

Taleptox

<+>

small_SAM_5236

small_SAM_5240 small_SAM_5247 small_SAM_5250 small_SAM_5267fr 2014-06-13 Denna fredag var vi också och fiskade vid Sörämten. Det blev inget annat sorts napp än botten napp denna dag. Men det blev en fin dag ute i naturen vid sjön Sörämten i Villingsberg.

smallSAM_5338smallSAM_5345smallSAM_5347smallSAM_5350smallSAM_5352

Om Taleptox

This is from Taleptox and some Oddified Writings / Uddafierade skrifter
Det här inlägget postades i Svenska, Uddafierade Skrifter - Essäer och Brev och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.